כייסים

נוסעים לחו"ל? אלה 6 המדינות המובילות בכייסות

גניבת כרטיס האשראי, הטלפון או הכסף המזומן יכולה להרוס לכל אחד מאתנו את הטיול. באילו מדינות הכי כדאי להיזהר, ומה אפשר לעשות כדי לחמוק מהגנבים בהצלחה

יום שלישי, 21 במרץ 2017

האווירה המאושרת במהלך חופשה בחו"ל יכולה להתקלקל בשנייה אחת של חוסר תשומת לב, שאחריה מתברר שהארנק/טלפון/מצלמה נעלמו לבלי שוב בידיו הזריזות של כייס מיומן. מקרי שוד וגניבה בידי כייסים מתרחשים לא רק במדינות נחשלות עם כלכלה חלשה, אלא גם בערים אירופאיות גדולות ועשירות. ריכזנו עבורכם את המדינות המועדות ביותר לכייסות, שבהן כדאי במיוחד לשמור על חפציכם. הרשימה הבאה מבוססת על נתוני סקר גאלופ והמשרד למלחמה בסמים ולמניעת פשע של האו"ם (UNODC), שאספו מידע על המדינות בעלות שיעור מקרי השוד והגניבה הגבוה בעולם (שדווחו למשטרה). חשוב לזכור, שגם במדינה שנחשבת למסוכנת במיוחד מבחינת גניבות, המצב משתנה מעיר לעיר ומשכונה לשכונה.

לקבלת חמישה ימי ביטוח בחו״ל בחינם לחצו כאן


בלגיה  

ארץ השוקולד המשובח בורכה גם בלא מעט גנבים מיומנים. באופן מפתיע, על אף שבלגיה אינה נחשבת למדינה אלימה, שיעור מקרי השוד בה הוא הגבוה בעולם – 1,282 מקרים לכל 100 אלף תושבים. גם גניבת מכוניות די שכיחה שם. על פי דוח של משרד החוץ האמריקאי, הגנבים הבלגיים לרוב משוטטים בתחנות מטרו וברכבות בין-עירוניות ומנצלים את החיפזון וחוסר הערנות של הנוסעים.

קראו עוד:
נתקעתם בחו"ל בלי כסף? שירות הלקוחות שלנו זמין 24 שעות ביממה

ספרד  

השכנה מדרום מתקרבת בצעדי ענק לשיעור מקרי השוד של בלגיה – 1,075 לכל 100 אלף תושבים. אחד המנהגים הידועים של כייסים בספרד הוא לעצור עוברי אורח תמימים בטענה שהם שוטרים הלבושים בבגדים אזרחיים, להזדהות עם תעודת שוטר (מזויפת כמובן) ולבקש מסמכים מזהים. בזמן שהקורבנות מחפשים את המסמכים, שודד אחר מכייס את הכסף.

כייסים

מקסיקו  

מקסיקו ידועה כמדינה אלימה יחסית, שבה פועלות כנופיות פשע מאורגן חזקות ומאיימות. למרות זאת, שיעור מקרי הגניבה במקסיקו עומד כמעט על מחצית מזה של המדינות האירופיות המפותחות שדורגו לפניה – 618 מקרים לכל 100 אלף תושבים. בעשור האחרון מספר מקרי הגניבה במקסיקו זינק, כאשר היעד המועדף על כייסים וגנבים הוא כמובן תיירים. לכן הם פועלים בעיקר במסעדות, תחנות תחבורה ציבורית, שדות תעופה, לובי של מלונות וכיו"ב. הפריטים האהובים על הגנבים המקסיקניים הם כרטיסי אשראי וטלפונים סלולריים. הממשלה קראה לתושבים ולתיירים במקסיקו לא לשוטט לבד ברחובות בשעות לילה מאוחרות, ולהימנע מנשיאת חפצים יקרי ערך.


קוסטה ריקה    

שיעור הגניבות במדינה הקריבית היפהפייה הוא 522 לכל 100 אלף תושבים. הגנבים בקוסטה ריקה משתמשים בשלל טקטיקות יצירתיות, כשהנפוצה ביותר היא לפנצ'ר את גלגלי האופנועים שתיירים נוהגים לשכור, תוך כדי נסיעה, לרדוף אחריהם עד שהם עוצרים ואז לגנוב הכול.


ברזיל    

בברזיל דווחו כמעט מיליון מקרי שוד ב-2012, והמשמעות היא ששיעור הגניבות הוא 493 לכל 100 אלף תושבים. מדובר במדינה ענקית ולכן באופן טבעי שיעור הגניבות משתנה מעיר לעיר, אבל המועדות ביותר לפורענות הן הערים מנאוס, פורטלזה וסלבדור.


צ'ילה  

שיעור מקרי הגניבה בצ'ילה כמעט הכפיל את עצמו בשנים האחרונות וכיום הוא עומד על 477 לכל 100 אלף תושבים. רוב קורבנות הגניבה הם אנשי המעמד הבינוני ומעלה, כאשר יש משפחות שנשדדות שוב ושוב. האזורים המועדפים על הגנבים הם הרחובות הומי האדם של ערי הנופש ויה ריקה ופוקון בימי הקיץ החמים.


אז איך מצליחים (או לפחות משתדלים) להימנע מגניבה?    

פצלו נכסים: לא שמים את כל הביצים באותו סל, כלומר, שמים בארנק רק כרטיס אשראי אחד ורק חלק מהמזומנים. את שאר הכסף שמים בכיסים שונים בתוך המזוודה, וכשמגיעים למלון דואגים לשים הכול בכספת.

דאגו לגיבוי: כדאי להביא כרטיס אשראי נוסף, כדי שאם אחד ייגנב על ידי כייסים תוכלו להמשיך לשלם על חלק מההוצאות בעזרת הכרטיס השני.

לכו נגד הזרם: הטיפ הזה אולי נשמע מוזר, אבל הוא באמת יעיל. כשהולכים נגד כיוון התנועה קל יותר לזהות "שודדים על גלגלים" שנוסעים לכיוונכם במטרה לחטוף מכם את התיק.

היזהרו בכספומטים: למרות שעדיף לא להסתובב עם הרבה מזומנים, לעתים אין ברירה ועלינו להוציא כסף מהכספומט. חשוב לזכור, שאזור הכספומטים הוא קרקע פורייה לגניבות, ואם מוכרחים להוציא כסף, עדיף ללכת עם אדם נוסף ולנסות להכניס את הכסף למקום שבו יהיה קשה לאתר אותו.

 


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;